18. mája 2018

Moderný článok na vašom blogu. Ako by mal vyzerať?

Moderný článok na vašom blogu, osobnom webe alebo vo firemnej prezentácii. Ako by mal vyzerať, čo všetko by mal a nemal obsahovať? Tentoraz aj s jedným utešeným príkladom.


Ako by mal vyzerať moderný článok?

Podľa možností by mal byť dobre štruktúrovaný a primerane dlhý - nie príliš krátky, ani nie príliš dlhý. Text by mal byť opticky rozdelený podnadpismi, odsekmi, odrážkami a vôbec čímkoľvek, čo ho sprehľadní. Dôležité informácie by mali byť zvýraznené, pretože väčšina čitateľov ho iba preskenuje očami a vyberie si to dôležité.

Samozrejmosťou by mal byť pútavý nadpis, fotografia či obrázok a presné tematické vymedzenie. Vítané sú stručné a jednoduché vety, vlastné názory, príklady z praxe - najlepšie vlastné príklady a skúsenosti.

Čo naopak nie je vítané sú vypchávkové slová, klišé, priveľa cudzích a odborných výrazov, priveľa faktov alebo naopak priveľa emócií, zbytočných detailov, odbočovanie či dokonca gramatické a štylistické chyby.

Moderný článok by mal byť určený konkrétnej cieľovej skupine čitateľov. Ideálne je, pokiaľ rieši ich konkrétny problém, vyzýva ich k akcii a hovorí ich rečou. Mal by byť napísaný jednoducho, aby ho čitatelia ľahko pochopili.

Podľa možností môže byť šťavnatý, vtipný, trefný, inteligentný, nenáročný.

Skrátka a dobre, mal by mať určitý švih.

Mal by byť "šik". Alebo "in", ak chcete.

Samozrejme, podľa možností.


(Glenn Carstens-Peters via Unsplash)


Jeden utešený príklad


Priznám sa, že na tomto blogu veľa takýchto článkov nenájdete. Nie je to mojím cieľom, keďže tento blog kombinuje rôzne typy textov, od výhradne umeleckých diel cez teoretické a praktické poznatky z oblasti ghostwritingu, čo je nie vždy pútavá moderna, až po nepôvabnú, ale dôležitú legislatívu.

Takisto sa priznám, že nechcem veľmi teoretizovať. O písaní kvalitných a moderných článkov dnes existujú celé knihy, ani nehovoriac o nedozernom množstve rôznych rád kdekoľvek na internete.

Čo ale chcem, to je upozorniť vás na jeden utešený príklad moderného článku na firemnom blogu. Natrafil som naň ešte v decembri 2017 na oficiálnom blogu vydavateľstva Martinus a okamžite ma zaujal.

Článok pojednáva o audioknihách, jeho autorkou je Monika Záborská; nájdete ho pod týmto odkazom.

Neváhajte a inšpirujte sa!